סיפורי שרות פולניים (אמיתיים)

חברת פולכארד הפולנית

אתמול, חנקו הדמעות את עיני. שלושה חודשים בלבד חלפו מאז הגשנו בקשה לחברת "פולכארד" לאפשר לנו לחייב כרטיסי אשראי של לקוחות במהלך שיחת טלפון, כזכור לקוראים הנאמנים, פולכארד הינה מונופול כרטיסי האשראי המספק שרותי סליקה בפולין. בתקופה שחלפה נדרשנו למלא את כל הטפסים רק פעמיים. הפעם השניה היתה לאחר שהסתבר לנו בשיחת טלפון מודאגת שלנו אליהם אחרי כשישה שבועות מההגשה הראשונה שכל המסמכים ששלחנו אכן הגיעו ליעדם, אבל אבדו היכן שהוא.

חברת יו פי אס הפולנית

לפני 3 חודשים שלחנו באמצעות יו פי אס בפולין משלוח ללקוח שלנו. המשלוח ניזוק – חלק מהמוצרים נשברו. הלקוח שהודיע לנו על כך מיידית קיבל מאיתנו למחרת (במשלוח אקספרס)  מוצרים חלופיים + התנצלות + כמה צ'ופרים. במקביל הודענו על התקלה למנהל האזורי בקרקוב , עימו אנחנו בקשרי עבודה מזה שנה – שלחנו דרכם כמה עשרות משלוחים עד עתה…..ציינו גם שזו הפעם השנייה שזה קורה ובעבר פיצינו את הלקוח שלנו ואף לא פנינו אליהם בתלונה. הפעם צרפנו גם תמונות שצילם הלקוח שלנו של המוצרים שניזוקו. שמחים וטובי לב העברו כאמור את תלונתנו למנהל האזורי בקרקוב וביקשנו פיצוי במחיר. המנהל ההמום – היתה זו התלונה הראשונה שהגיע אליו בשנת 2007 – הודיענו שאינו מוסמך לטפל בה והעביר את הטיפול להנהלה בוורשה. אנחנו מצידנו , עצרנו את התשלום והודענו להם שעד שאין פיצוי – אין תשלום על המשלוח – וכמו כן אנו מפסיקים לעבוד איתם ועוברים זמנית, לחברה מתחרה. בהנהלת יו פי אס פרצה מהומה  (סתאאאאאם…..איש לא ממש מתרגש). ביקשו שנמלא שוב את כל המסמכים שכבר מילאנו לבקשת מנהל האזור ושנצרף בבקשה שוב את התמונות כי כל המסמכים הגיעו אליהם, אבל הלכו לאיבוד. מאז ועד עתה אנו משוחחים מעת לעת בטלפון. הם דיברו גם ישירות עם הלקוח שלנו – וביקשו גם ממנו למלא מסמכים . אנחנו נהנים משרותי חברה קטנה ונחמדה שהמטה שלה שוכן מרחק 50 מטר מהמשרד שלנו – ונהנים. עדיין אין פיצוי והחוב ל יו פי אס בעינו עומד. למי אכפת?

מסקנה ראשונית עד כאן – חייבים למצוא דרך שהמסמכים שהגיעו , לא יילכו לאיבוד.

חברת עמילות המכס איתה אנחנו עובדים הודיעה לנו שהמכס שיחרר את הסחורה שלנו. הקונטיינר ממתין בגדיניה (עיר ההנמל הצמודה לגדנסק המפורסמת – בצפון פולין) וייקח כמה ימים עד שייצא בדרכו אלינו כי בפולין חסרים כרגע נהגי משאיות. כולם עזבו ונסעו לעבוד באירופה (אני נשבע חגיגית, אלה הנימוקים הניתנים לנו בשיא הרצינות). לא לדאוג, הסחורה תגיע בעיכוב של ימים אחדים – פרט קטן אחד….אנחנו נצטרך לשלם על ימי ההמתנה בנמל , לא חברת ההובלה….זו מסורת של שרות אצלם.

אני ממתין בתור לקופה בחנות של רשת "זארה" בקניון החדיש והמפואר ביותר בקרקוב. בידי שימלה שרכשתי במתנה לידידה בישראל. בדיוק כשהגעתי לראש התור, נגשה מנהלת המשמרת המטופחת והחלה לדבר עם הקופאית שלי (למעשה הקופאית שעמדה לשרת אותי וכבר ניכסתי לעצמי). המתנתי דקה ועוד דקה והתחלתי לגלות סימני קוצר רוח. פנתה אלי המנהלת ואמרה לי משהו בפולנית. עניתי לה באנגלית שאני תייר וממתין לשלם. בנון שלנטיות הפנתה אותי, עדיין בפולנית, לתור אחר לקופה אחרת. ופנתה להמשיך לדבר עם המוכרת. בדממה שנוצרה בחנות שמעתי את עצמי אומר לה באנגלית , את דעתי עליה כמנהלת וכנותנת שרות וכמודל לעובדיה (אולי דיברתי קצת בקול רם – ויתכן שחלק מהנוכחים גם הבינו אותי) וניגשתי לשלם בקופה אחרת…. הייתי חייב את השמלה הזאת שמתאימה נפלא לשלומית.

מדינה שאזרחיה לא מעיזים לעמוד על זכותם לקבל שרות – ומקבלים בתמורה בדיוק את מה שמגיע להם. שרות מסורתי ואיכותי במובן הקומוניסטי של המילה.

9 תגובות to “סיפורי שרות פולניים (אמיתיים)”

  1. גבי דרורי Says:

    התגעגתי לכתיבה שלך,רייכר היה מרגיש לא נוח לידך.
    בתור יועץ אני ממליץ שתייסד רשת של סוכני מכס, בלדרים,נהגים….
    בנתיים תתן דוגמא לשירות איכותי.
    אולי אז המשלוחים יגיעו

  2. Zvika Roll Says:

    אוי שוקי…כמה התעגעגתי גם אני. מעבר לזה שאתה כותב נפלא, הסיפורים האלה שווים לפחות ספר (רוח קישונית עולה בזכרוני…)
    תמשיך לסבול לך מהשירות בקרקרוב הקרה, ולהנות מכל רגע.

  3. Zvika Roll Says:

    אוי שוקי…כמה התעגעגתי גם אני כמו גבי. מעבר לזה שאתה כותב נפלא, הסיפורים האלה שווים לפחות ספר (רוח קישונית עולה בזכרוני…)
    תמשיך לסבול לך מהשירות בקרקרוב הקרה, ולהנות מכל רגע.

  4. Zvika Roll Says:

    וורדפרס התשגע והחליט לשכפל…תמחק ידידי, תמחק.

  5. shukikatz Says:

    היי גבי, אני חושש שהשרות הטוב שאנחנו נותנים נתפש אצלם כמשהו זר, לא לעניין, אולי ביטוי לחולשה שלנו….אבל ממשיכים לתת שרות טוב. בינתיים העובדת הבכירה שלנו – המנהלת שם את העניינים כששני השותפים בארץ, מתחילה לאמץ את הגישה שלנו ורוטנת באזנינו על השרות הגרוע שמקבלים במקומות אחרים בפולין. אחת כבר איתנו אבל יש שם עוד 40 מיליון.

  6. גבי דרורי Says:

    נו ,גם מאו אמר שהמסע….מתחיל בצעד ראשון.[או משהו דומה]

  7. shukikatz Says:

    תודה לכם גבי וצביקה על הפירגון… המרחק עד קישון גדול מאד – גם מבחינת היכולות וגם התוצאות אבל נתקדם לאט לאט…לא בוער. איך אומרים בפולניה : "נדבר עוד שלושה שבועות".

  8. benziv Says:

    היי שוקי!
    כן, פולין דומה מאד בעניין הזה לסין. אותו הדבר.

    לא יודעת אם סיפרתי לך, אבל מקרה שהיה כך היה:
    מישהי שחשבה שרימו אותה בסכום פעוט -50 או 100 יואן (25 או 50 שקל בהתאמה), פרצה בצעקות וביקשה שיקראו למשטרה. המלווה הסיני שלה ביקש שתפסיק, אבל מי יכול להפסיק אותה בשעת זעמה? אף אחד.
    לכן, המשטרה אכן הגיעה, חקרו אותה במשך 3 שעות והיא שוחררה רק אחרי שהביעה התנצלותה על הפרעת הסדר הציבורי.

    אז שוקי יקיר!
    טוב שאתה לא נעצרת ושמור על עצמך. תמשיך ללמוד מהניסיון. בסוף עוד תהיה קצת פולני ותהיה המומחה שלהם לשרות. אגב, למה שלא תעביר שם סדנאות? ממילא קר מידי וככה יהיו לך כמה ימים בבית מלון מחומם עם ארוחות שלא אתה הכנת (ואולי אפילו יהיו טובות). אם תצטרך עזרה – קרא לי. אולי שורשי הפולניים יועילו…

  9. מירה Says:

    הי שו'קי!
    איזה כיף לקרוא את שכתבת
    מה יהיה שם בפולנייה עם השרות?
    כן הרעיון טוב תתחיל להיות שם יועץ המעביר סדנאות איכות השרות לאלה שסוחרים עם אירופה…..
    אני עם אתי בהצעה -אם מחפשים רוב ל"מה עליך לעשות כשהזמן מצוי בידך והתסכול איתך"….:-)(

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: